PORADNIK ASFALTOWY 2018 - page 116

116
część II – ASFALTY W MIESZANKACH mineralno-asfaltowych
natomiast w 70°C wypadł poza klasyfikację (J
nr
4,5). Podsumowując, najbardziej wrażliwe na podwyższanie
temperatury są asfalty drogowe. Asfalty modyfikowane charakteryzują się lepszymi właściwościami niż asfalty
drogowe, z wyjątkiem 20/30.
Na szczególną uwagę zasługują asfalty wysokomodyfikowane typu HiMA,
których wyniki wskazują na bardzo dobre właściwości funkcjonalne, nawet w temperaturze 70°C
.
6.4.3. Wyniki badania odporności mieszanek mineralno-asfaltowych
na koleinowanie
Otrzymane wyniki badania koleinowania – parametry WTS
AIR
i PRD
AIR
przedstawiono na rysunkach 6.5. oraz 6.6.
Rys. 6.5. Prezentacja wyników badania odporności mieszanki AC 16 S na koleinowanie, parametr WTS
AIR
[badania własne ORLEN Asfalt]. Interpretacja wykresu: mniej = lepiej
Rys. 6.6. Prezentacja wyników badania odporności mieszanki AC 16 S na koleinowanie, parametr PRD
AIR
[badania własne ORLEN Asfalt]. Interpretacja wykresu: mniej = lepiej
1...,106,107,108,109,110,111,112,113,114,115 117,118,119,120,121,122,123,124,125,126,...168
Powered by FlippingBook